Most African countries will not reach SDG child mortality goal
Niassa is getting an accommodation centre for people displaced by the terrorist attacks in Cabo Delgado, the provincial Emergency Committee, meeting to consider the situation of citizens largely accommodated in the homes of relatives, has announced.
The centre is located in Lichinga district, and drinking water has already been laid on, Institute for Disaster Management technician Fraide Taibo said.
The construction of eight public toilets and other improvements is also envisaged.
At the moment, about 200 displaced families from Cabo Delgado are staying in Lichinga, Sanga, Lago and Maúa.
“It will be difficult to move people from the host families to the accommodation centre, but an awareness campaign is under way,” he said.
Niassa vai ter centro para deslocados dos ataques terroristas em Cabo Delgado
No Niassa está para breve a instalação de um centro para deslocados na sequência dos ataques terroristas em Cabo Delgado.
A informação foi avançada em mais uma sessão do Comité provincial de Emergência, no Niassa, onde se avaliou a situação destes cidadãos agora acomodados em casa de familiares.
O centro está a ser aberto no distrito de Lichinga para onde já foi canalizada água potável, segundo o técnico d Instituto de Gestão de Calamidades no Niassa, Fraide Taibo.
Está em perspectiva a construção de oito sanitários públicos e outras benfeitorias, para garantir a comodidade dos deslocados.
Neste momento, a província do Niassa conta com cerca de duzentas famílias deslocadas de Cabo Delgado que se encontram em Lichinga, Sanga, Lago e Maúa.
“É difícil retirar as pessoas das famílias acolhedoras para o centro de acomodação mas está-se fazendo um trabalho de sensibilização no sentido de as pessoas aderirem ao centro de acomodação transitório ”, disse.
Leave a Reply
Be the First to Comment!
You must be logged in to post a comment.
You must be logged in to post a comment.